Αλίκη βουγιουκλάκη τα τελευταία λόγια της... και τα πρώτα λόγια που είπαν για την Αλίκη
''Προχτές εις το κηποθέατρον "Διάνα" του Αμαρουσίου, εδόθη παράστασις από μαθητάς και μαθητρίας του γυμνασίου Αμαρουσίου, με το πατριωτικόν δράμα "Ο χορός του Ζαλόγγου". Οι μαθηταί και οι μαθήτριαι υποδύθηκαν ικανοποιητικά τους ρόλους των, ιδιαιτέρως δε η μαθήτρια δεσποινίς Αλίκη Βουγιουκλάκη, η οποία εζωντάνεψεν πραγματικά την ηρωίδα του έργου, τη Φρόσω..."(Η πρώτη της κριτική, από εφημεριδα του 1950).
"Και δυο τελευταία λόγια για την παρθενική εμφάνιση της μικρής Αλίκης Βουγιουκλάκη. Έπαιξε την αγαπημένη του Μολιέρου μ' όλη τη δροσιά και το θέλγητρο της ηλικίας της. Έχει μέλλον".(Μενέλαος Λουντέμης, για το έργο "Ο κατα φαντασίαν ασθενής")
"Η δ. Α. Βουγιουκλάκη παίζει σαν σωστό διαβολάκι το σύντομο αλλά χαριτωμένο ρόλο της".(Στ. Σπηλιωτόπουλος, για το έργο "Ο κατα φαντασίαν ασθενής")
"Η δροσερώτατη εμφάνιση της δ. Αλίκη Βουγιουκλάκη έδωσε χθες στο κοινό μια υπόσχεση για το καλλιτεχνικό της μέλλον που έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε πως θα την κρατήσει". (Λέων Κουκούλας, για το έργο "Ο κατα φαντασίαν ασθενής")
"Αναρωτιόμουν κάθε φορά που η Αλίκη Βουγιουκλάκη έβγαινε στη σκηνή και με το μπρίο της εσκόρπιζε ευθυμία σ ' ολόκληρο το θέατρο, μήπως τάχα γεννιέται μια νέα Κυβέλη!"( Μ.Π. Περηφανάκης, για τις ''Φουσκοθαλασσιές'')
"(...) Είναι εν πάση περιπτώσει, μια ταινία με θαυμάσιες νυχτερινές σκηνές, φροντισμένη, νοικοκυρεμένη,της οποίας οι υπερβολές είναι μελετημένες ώστε να βρίσκουν απήχηση στο πολύ κοινόν. Από τους ηθοποιούς η νεαρά Αλίκη Βουγιουκλάκη κάνει μια συμπαθητική εμφάνιση..." (Αθηναϊκή, Μιχ. Περάνθης, για το ''Ποντικάκι'')
"Το ''Ποντικάκι'' είναι μια ευχάριστη ταινία στην οποία το αισθηματικό στοιχείο πλέκεται με την αστυνομική πλοκή... Οι ερμηνευτές του ( ιδιαίτερα η Αλίκη Βουγιουκλάκη και ο Γιώργος Λευτεριώτης ) έχουν αλήθεια στο παίξιμό τους..." (εφημερίδα Απογευματινή)
"Θα νόμιζε κανείς ότι πρόκειται τουλάχιστον για την αποχώρηση της κ. Κατίνας Παξινού από το θέατρο. Και όμως όχι! Γέμισαν ολόκληρες στήλες με εντυπωσιακούς τίτλους και φωτογραφίες επειδή απειλεί να αποχωρήσει από το θέατρο η νεαρά δεσποινίς Αλίκη Βουγιουκλάκη, ένα κοριτσάκι της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου που δεν του έβαλαν άριστα στις εξετάσεις... Βρε που φτάσαμε!..." (25 Ιουνίου 1955)
"Προφανώς, η πικραμένη νεαρά ηθοποιός λησμονεί ότι και ο Τσόρτσιλ, μολονότι έπαιρνε μηδέν σ' όλα τα μαθήματα, έγινε εν τούτοις βεντέτα μεγάλης ολκής!". (25 Ιουνίου 1955)
"Υπάρχει και Ελληνίς Μπριζίτ Μπαρντό! Μια γλυκύτατη ενζενύ νεωτάτης εσοδείας, που κατέκλυσε ορμητικά την Σκηνή και την οθόνη και έγινε η υπ' αριθμόν 1 δημοφιλής βεντέτα του Ελληνικού Κοινού, το αστέρι του πρώτου μεγέθους απάνω στο καλλιτεχνικό μας στερέωμα. Το αξίζει; Νομίζω ναι! Αδίστακτα μπορεί να πει κανείς ότι η χαριτωμένη θεατρίνα που κατέκτησε τόσο γρήγορα τα πλήθη, είναι αυτό που μας έλειπε. Δραματικές πρωταγωνίστριες έχουμε, τραγωδούς έχουμε, τα δάκρυα δε μας λείπουν όταν πηγαίνουμε να... διασκεδάσουμε! Ιδίως ο ελληνικός κινηματογράφος είναι βουτηγμένος στην υγρασία των ματιών...
Πόσο μας έλειπε λίγο φως! Και ήρθε να μας το χαρίσει το χαμόγελό της! Ένα χαμόγελο όλο χαριτωμένο κέφι, όλο εξυπνάδα, μπρίο και σπινθηροβόλημα! Πόσα νιάτα κατέκλυσαν τη σκηνή και την οθόνη!
Την είδα προχτές στον κινηματογράφο και δεν την χόρταινα! Πόσο γεμίζει το πανί με δροσερό κέφι αυτή η... "Μουσίτσα"! "( 20 Μαρτίου 1959, Χρ. Κ. Χαιρόπουλος)
"Όσο για την Αστέρω, την ζωντανεύει ευσυνείδητα η εθνική "Α.Β.". Γιατί δηλαδή η Γαλλία να έχει τη "Β.Β." και η Αμερική τη "Μ.Μ." και εμείς να μένουμε πίσω;"(Ελένη Βλάχου,εφημερίδα Καθημερινή, 1959. Σημ: Η Ε. Βλάχου ήταν η πρώτη που χρησιμοποίησε τον όρο " εθνική σταρ " και έχρισε την Αλίκη εθνική σταρ της Ελλάδας).
"Μην πεις ποτέ κακό για την Αλίκη, γιατί είναι η γυναίκα που πάντα θα αντιπροσωπεύει τα χρόνια της αθωότητάς μας".(Μάνος Χατζιδάκις)
"Πώς μπορεί αυτή η κοπέλα να διατηρεί μονίμως τις σχέσεις της με το κοινό στους 39.9 βαθμούς";(Δημήτρης Χορν)
"Είναι δύσκολο να ορίσει κανείς τι σημαίνει αυτό που λέμε ''ταλέντο'' και πώς εξακριβώνεται. Όποια πάντως και αν είναι η σημασία της μοιραίας αυτής λέξης, το περιεχόμενό της μπορεί να εξακριβωθεί πρακτικά στην περίπτωση της Αλίκης Βουγιουκλάκης". ( Τάσος Λιγνάδης, κριτικός)
"Πιστεύω ότι η Αλίκη έχει πολλά προσόντα που ακόμη δεν έχουν αξιοποιηθεί. Προσόντα που ούτε τα υποπτεύονται οι κριτές, οι επικριτές της και το κοινό μας ακόμα. Ας ελπίσουμε πως θα τύχουν οι ευκαιρίες να γνωρίσει την Αλίκη ο κόσμος σε όλη την έκταση των καλλιτεχνικών δυνατοτήτων της" (Φιλοποίμην Φίνος, κινηματογραφικός παραγωγός - ''Φίνος - Φιλμ'').
"Φαινόμενο τη λένε όλοι σχεδόν οι γύρω από το θέατρο. Και μερικοί εννοούν ότι πρόκειται για ένα φαινόμενο ανεξήγητο. Μα η εξήγηση είναι απλή. Η φύση τής χάρισε ένα ταλέντο που αυτή σαν τον αγαθό δούλο του Ευαγγελίου το καλλιέργησε με μια αφοσίωση και ένα πάθος ασίγαστο και δημιουργικό. Δούλη της τέχνης της, κατόρθωσε να γίνει αφέντρα της σκηνής.Και να μείνει πάνω σ' αυτό εδώ το χώρο της μαγείας και της ποίησης μια αδιαφιλονίκητη πρώτη κυρία". ( Γεώργιος Ρούσσος, συγγραφέας, προλογίζοντας την πανηγυρική 200ή παράσταση του ''Cambaret'', απόσπασμα)
Αν σας άρεσε κάντε κοινοποίηση
''Προχτές εις το κηποθέατρον "Διάνα" του Αμαρουσίου, εδόθη παράστασις από μαθητάς και μαθητρίας του γυμνασίου Αμαρουσίου, με το πατριωτικόν δράμα "Ο χορός του Ζαλόγγου". Οι μαθηταί και οι μαθήτριαι υποδύθηκαν ικανοποιητικά τους ρόλους των, ιδιαιτέρως δε η μαθήτρια δεσποινίς Αλίκη Βουγιουκλάκη, η οποία εζωντάνεψεν πραγματικά την ηρωίδα του έργου, τη Φρόσω..."(Η πρώτη της κριτική, από εφημεριδα του 1950).
"Και δυο τελευταία λόγια για την παρθενική εμφάνιση της μικρής Αλίκης Βουγιουκλάκη. Έπαιξε την αγαπημένη του Μολιέρου μ' όλη τη δροσιά και το θέλγητρο της ηλικίας της. Έχει μέλλον".(Μενέλαος Λουντέμης, για το έργο "Ο κατα φαντασίαν ασθενής")
"Η δ. Α. Βουγιουκλάκη παίζει σαν σωστό διαβολάκι το σύντομο αλλά χαριτωμένο ρόλο της".(Στ. Σπηλιωτόπουλος, για το έργο "Ο κατα φαντασίαν ασθενής")
"Η δροσερώτατη εμφάνιση της δ. Αλίκη Βουγιουκλάκη έδωσε χθες στο κοινό μια υπόσχεση για το καλλιτεχνικό της μέλλον που έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε πως θα την κρατήσει". (Λέων Κουκούλας, για το έργο "Ο κατα φαντασίαν ασθενής")
"Αναρωτιόμουν κάθε φορά που η Αλίκη Βουγιουκλάκη έβγαινε στη σκηνή και με το μπρίο της εσκόρπιζε ευθυμία σ ' ολόκληρο το θέατρο, μήπως τάχα γεννιέται μια νέα Κυβέλη!"( Μ.Π. Περηφανάκης, για τις ''Φουσκοθαλασσιές'')
"(...) Είναι εν πάση περιπτώσει, μια ταινία με θαυμάσιες νυχτερινές σκηνές, φροντισμένη, νοικοκυρεμένη,της οποίας οι υπερβολές είναι μελετημένες ώστε να βρίσκουν απήχηση στο πολύ κοινόν. Από τους ηθοποιούς η νεαρά Αλίκη Βουγιουκλάκη κάνει μια συμπαθητική εμφάνιση..." (Αθηναϊκή, Μιχ. Περάνθης, για το ''Ποντικάκι'')
"Το ''Ποντικάκι'' είναι μια ευχάριστη ταινία στην οποία το αισθηματικό στοιχείο πλέκεται με την αστυνομική πλοκή... Οι ερμηνευτές του ( ιδιαίτερα η Αλίκη Βουγιουκλάκη και ο Γιώργος Λευτεριώτης ) έχουν αλήθεια στο παίξιμό τους..." (εφημερίδα Απογευματινή)
"Θα νόμιζε κανείς ότι πρόκειται τουλάχιστον για την αποχώρηση της κ. Κατίνας Παξινού από το θέατρο. Και όμως όχι! Γέμισαν ολόκληρες στήλες με εντυπωσιακούς τίτλους και φωτογραφίες επειδή απειλεί να αποχωρήσει από το θέατρο η νεαρά δεσποινίς Αλίκη Βουγιουκλάκη, ένα κοριτσάκι της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου που δεν του έβαλαν άριστα στις εξετάσεις... Βρε που φτάσαμε!..." (25 Ιουνίου 1955)
"Προφανώς, η πικραμένη νεαρά ηθοποιός λησμονεί ότι και ο Τσόρτσιλ, μολονότι έπαιρνε μηδέν σ' όλα τα μαθήματα, έγινε εν τούτοις βεντέτα μεγάλης ολκής!". (25 Ιουνίου 1955)
"Υπάρχει και Ελληνίς Μπριζίτ Μπαρντό! Μια γλυκύτατη ενζενύ νεωτάτης εσοδείας, που κατέκλυσε ορμητικά την Σκηνή και την οθόνη και έγινε η υπ' αριθμόν 1 δημοφιλής βεντέτα του Ελληνικού Κοινού, το αστέρι του πρώτου μεγέθους απάνω στο καλλιτεχνικό μας στερέωμα. Το αξίζει; Νομίζω ναι! Αδίστακτα μπορεί να πει κανείς ότι η χαριτωμένη θεατρίνα που κατέκτησε τόσο γρήγορα τα πλήθη, είναι αυτό που μας έλειπε. Δραματικές πρωταγωνίστριες έχουμε, τραγωδούς έχουμε, τα δάκρυα δε μας λείπουν όταν πηγαίνουμε να... διασκεδάσουμε! Ιδίως ο ελληνικός κινηματογράφος είναι βουτηγμένος στην υγρασία των ματιών...
Πόσο μας έλειπε λίγο φως! Και ήρθε να μας το χαρίσει το χαμόγελό της! Ένα χαμόγελο όλο χαριτωμένο κέφι, όλο εξυπνάδα, μπρίο και σπινθηροβόλημα! Πόσα νιάτα κατέκλυσαν τη σκηνή και την οθόνη!
Την είδα προχτές στον κινηματογράφο και δεν την χόρταινα! Πόσο γεμίζει το πανί με δροσερό κέφι αυτή η... "Μουσίτσα"! "( 20 Μαρτίου 1959, Χρ. Κ. Χαιρόπουλος)
"Όσο για την Αστέρω, την ζωντανεύει ευσυνείδητα η εθνική "Α.Β.". Γιατί δηλαδή η Γαλλία να έχει τη "Β.Β." και η Αμερική τη "Μ.Μ." και εμείς να μένουμε πίσω;"(Ελένη Βλάχου,εφημερίδα Καθημερινή, 1959. Σημ: Η Ε. Βλάχου ήταν η πρώτη που χρησιμοποίησε τον όρο " εθνική σταρ " και έχρισε την Αλίκη εθνική σταρ της Ελλάδας).
"Μην πεις ποτέ κακό για την Αλίκη, γιατί είναι η γυναίκα που πάντα θα αντιπροσωπεύει τα χρόνια της αθωότητάς μας".(Μάνος Χατζιδάκις)
"Πώς μπορεί αυτή η κοπέλα να διατηρεί μονίμως τις σχέσεις της με το κοινό στους 39.9 βαθμούς";(Δημήτρης Χορν)
"Είναι δύσκολο να ορίσει κανείς τι σημαίνει αυτό που λέμε ''ταλέντο'' και πώς εξακριβώνεται. Όποια πάντως και αν είναι η σημασία της μοιραίας αυτής λέξης, το περιεχόμενό της μπορεί να εξακριβωθεί πρακτικά στην περίπτωση της Αλίκης Βουγιουκλάκης". ( Τάσος Λιγνάδης, κριτικός)
"Πιστεύω ότι η Αλίκη έχει πολλά προσόντα που ακόμη δεν έχουν αξιοποιηθεί. Προσόντα που ούτε τα υποπτεύονται οι κριτές, οι επικριτές της και το κοινό μας ακόμα. Ας ελπίσουμε πως θα τύχουν οι ευκαιρίες να γνωρίσει την Αλίκη ο κόσμος σε όλη την έκταση των καλλιτεχνικών δυνατοτήτων της" (Φιλοποίμην Φίνος, κινηματογραφικός παραγωγός - ''Φίνος - Φιλμ'').
"Φαινόμενο τη λένε όλοι σχεδόν οι γύρω από το θέατρο. Και μερικοί εννοούν ότι πρόκειται για ένα φαινόμενο ανεξήγητο. Μα η εξήγηση είναι απλή. Η φύση τής χάρισε ένα ταλέντο που αυτή σαν τον αγαθό δούλο του Ευαγγελίου το καλλιέργησε με μια αφοσίωση και ένα πάθος ασίγαστο και δημιουργικό. Δούλη της τέχνης της, κατόρθωσε να γίνει αφέντρα της σκηνής.Και να μείνει πάνω σ' αυτό εδώ το χώρο της μαγείας και της ποίησης μια αδιαφιλονίκητη πρώτη κυρία". ( Γεώργιος Ρούσσος, συγγραφέας, προλογίζοντας την πανηγυρική 200ή παράσταση του ''Cambaret'', απόσπασμα)
Αν σας άρεσε κάντε κοινοποίηση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου